.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خريد و فروش املاک بدون کد رهگيري ممنوع

مشاور وزير بازرگاني و مدير پروژه ملي سامانه املاک و مستغلات ايران، از ممنوعيت خريد و فروش زمين و املاک در کشور بدون " کد رهگيري " خبر داد.

محمدرضا اعواني افزود: اين طرح از يکم آذرماه سال جاري اجرا مي شود و کارگروهي نيز در اين زمينه به رياست دکتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران و عضويت 15 نفر از وزراي کابينه تشکيل شده است.

وي تصريح کرد: براساس مصوبه اين کارگروه، تمامي مشاوران املاک و ساختمان براي خريد و فروش املاک و زمين بايستي از کد رهگيري استفاده کنند و در صورت مشاهده تخلف ، ابن خريد و فروش غيرمجاز و غيرقانوني است.

به گفته اعواني، در مرحله اول تمامي مشاوران املاک، يک امضاي ديجتالي دريافت مي کنند و خريد و فروش و نوع زمين ، پلاک ثبتي ، کاربري ها، زمان ثبت و فروشنده و خريدار در يک سامانه هوشمند به ثبت خواهد رسيد.
مشاور وزير بازرگاني و مدير پروژه سامانه هوشمند املاک و مستغلات کشور گفت :اين امر باعث کاهش سوداگري در خريد و فروش زمين و املاک و کاهش شديد قيمت هاي غيرواقعي زمين و مسکن خواهد شد.
اعواني اظهار داشت: اين طرح ملي از طرح سامانه هوشمند سوخت و سهميه بندي بنزين مهمتر و پرکارتر است و وزراي مهمي از جمله وزيران اطلاعات ، مسکن ، بازرگاني ، تعاون ، کار و امور اجتماعي ،رفاه و تامين اجتماعي ، دادگستري ، اقتصاد و دارايي ، ارتباطات و فناوري ،وزير کشور، معاونان برنامه ريزي و راهبردي و توسعه منابع انساني رييس جمهوري ، نماينده ويژه رييس جمهوري ، رييس سازمان ثبت احوال و رييس سازمان ثبت اسناد و املاک و سرپرست معاونت نظارت و سياست اقتصادي و فرهنگي دولت عضو کارگروه آن هستند.
به گفته وي،‌ در اين سامانه هوشمند، افراد ممنوع المعامله مشخص خواهند بود و از خريد و فروش چند باره زمين جلوگيري به عمل خواهد آمد.
مشاور وزير بازرگاني و مدير پروژه ملي املاک و مستغلات کشور تاکيد کرد: تاکنون 65 هزار نفر از مشاوران املاک و زمين داراي مجوز معادل 90 درصد از کل مشاوران داراي پروانه فعاليت وارد سامانه هوشمند شده اند و مابقي تا هفته هاي آينده به اين شبکه مي پيوندند.
اعواني اظهار داشت :هم اکنون 60 هزار سند ملکي در کشور وجود دارد که از اين تعداد 30 هزار داراي سند سيم سرب (منگوله دار) هستند و با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بايد مابقي نيز داراي سند سيم سرب شود.
وي گفت: هرگونه خريد و فروش ملک و زمين خارج از اين سامانه فاقد ارزش قانوني است و براي آن بايد کد رهگيري ايجاد شود.
معاون سازمان بازرگاني چهارمحال وبختياري نيز در جمع مشاوران املاک استان، تعداد افراد داراي مجوز را 400 واحد صنفي عنوان کرد و گفت :تنها 30 واحد داراي مجوز نمي باشند.
"رحمت الله صفري " افزود:تاکنون 254 نفر از مشاوران املاک آموزشهاي لازم را فراگرفته اند و 120 نفر نيز وارد شبکه شدند.
در کارگاه توجيهي مشاوران املاک چهارمحال وبختياري از طرح صدور کد رهگيري استقبال به عمل آمد و شرکت کنندگان خواستار اجرايي شدن آن شدند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.336 seconds.